close
تبلیغات در اینترنت
دلایل بی خوابی در میانه های شب چیست؟
خرید شارژ

برای تبادل لینک کلیک کنید

|arabpoor_ali|jokkade_ir|karimi_m1377|iilO_olli|reza98zoom|highboy_ir|milad_turk_boy73|leon_scootkeenedey|soheilnew20|mr_mahdi14|digitallyha|brooztarin|ali_khoshnoodi15|loveInRain.saeed|moeinireza50|mehdi.kh339|onlineadd14|sir.behzad|amirrezaabdi15|saman138282|tired.lover098|miladbagheri667|funbrooz|sinasokot|sk5j|your id|your id|your id|your id|your id
منو های سایت
x

54 بار بازدید
admin
سه شنبه 06 شهريور 1397 ، 6:51

 

بیدار شدن از خواب چند ساعت پیش از این که زنگ هشدار ساعت شما به صدا درآید، به واقع شرایطی آزاردهنده است. برای بسیاری از ما چند دقیقه خواب بیشتر نیز می‌تواند بسیار رضایت‌بخش باشد.

 

«بی خوابی در باور عمومی به عنوان ناتوانی در به خواب رفتن شناخته می شود اما اگر یک روتین وقت خواب منظم را دنبال می کنید، احساس خواب آلودگی می کنید، در زمانی مشابه از شب به خواب می روید اما در نیمه های شب از خواب بیدار می شوید و در به خواب رفتن مجدد با دشواری مواجه هستید با پدیده ای به نام "بی خوابی میانی" مواجه هستید.

 

گاهی اوقات این بیدار شدن های شبانه عادی بوده و به مساله خاصی اشاره ندارند.

اگر در میانه های شب از خواب بیدار می شوید اما این شرایط برای شما ناراحت کننده و آزار دهنده نیست، می توانید طی این بازه زمانی بیداری مدیتیشن، مطالعه یا گوش دادن به موسیقی آرامش بخش را مد نظر قرار دهید. وادار کردن خود در به خواب رفتن دوباره بدترین کاری است که می توانید در این شرایط انجام دهید.

 

اگر قصد دارید چیزی مطالعه کنید از نور شمع یا نور کم برای این کار استفاده کنید. خود را در معرض نور آبی تلفن همراه یا نمایشگر رایانه قرار ندهید زیرا در ریتم شبانه روزی شما اختلال ایجاد می کند.

اما اگر به طور مداوم در میانه های شب از خواب بیدار می شوید و صبح روز بعد با احساس خستگی مواجه هستید، برخی دلایل می توانند در پس این رخداد قرار داشته باشند.

 

از دلایل بی خوابی در میانه های شب

بیدار شدن از خواب چند ساعت پیش از این که زنگ هشدار ساعت شما به صدا درآید به واقع شرایطی آزاردهنده است. برای بسیاری از ما چند دقیقه خواب بیشتر نیز می تواند بسیار رضایت بخش باشد. بی خوابی میانی می تواند به واسطه برخی دلایل شکل بگیرد که در ادامه با چند نمونه از آنها بیشتر آشنا می شویم.

 

بیماری بی خوابی, دلایل بی خوابی

مصرف نوشیدنی های الکلی اغلب به بیدار شدن های شبانه منجر می شود

 

افت قند خون

انتخاب های غذایی می تواند با هر جنبه از شرایط سلامت ما مرتبط باشد و توانایی‌مان در تجربه خواب خوب شبانه نیز از این مساله مستثنی نیست.

برخی رژیم های غذایی مانند رژیم غذایی غربی سرشار از کربوهیدرات‌ها و قندهای پالایش شده هستند. حتی مصرف مقدار کمی از این غذاها در طول روز می تواند یک کابوس قند خونی را رقم بزند که موجب بیداری شما در میانه های شب می شود.

 

هورمون استرس کورتیزول نیز در مدیریت قند خون نقش دارد. برای بدن شما، یک تغییر بیش از حد سریع در قند خون می تواند مشابه با یک حمله هراس یا انفجار خشم، ترس یا سرخوردگی احساس شود.

هر زمان که قند خون شما به سرعت افت می کند، همانند پس از خوردن یک دسر شیرین و بزرگ، بدن وارد یک واکنش استرسی می شود و زمانی که این اتفاق در میانه شب رخ می دهد، واکنش استرسی موجب اختلال در خواب شما می شود.

 

یک رژیم غذایی سالم و سرشار از غذاهای کامل پاسخی به این مشکل است اما به عنوان اقدامی سریع می توانید مصرف یک مشت بادام یا یک قاشق کره بادام یا روغن نارگیل را پیش از خواب امتحان کنید.

 

یک واکنش استرس خارج از کنترل

برای بسیاری از ما، جدا شدن کامل از اتفاقاتی که در طول روز تجربه کرده ایم، دشوار است. افکار، وظایف انجام نشده، نگرانی ها و برنامه ریزی ها برای روز پیش‌ رو ما را رها نمی کنند.

اما شما باید نگرانی های خود را برون‌سپاری کنید. پیش از خواب، همه چیز شامل نگرانی ها، فهرست کارهایی که باید انجام شوند، برنامه ها و حتی پرسش ها را یادداشت کنید. از این رو دیگر لازم نیست تا آنها را بارها و بارها در ذهن خود مرور کنید.

 

حدود ۲۰ دقیقه پیش از خواب خود را از هر چیزی، به ویژه دستگاه های الکترونیکی، جدا کنید. از تکنیک های تنفس عمیق استفاده کنید، مدیتیشن انجام دهید، به یک آهنگ آرامش بخش گوش کنید، یا هر کار دیگری که شما را پیش از خواب از اتفاقات روزانه جدا می کند، انجام دهید.

فراگیری نه گفتن به فعالیت هایی که زمان شما را در طول روز بیهوده تلف می کنند، اهمیت دارد و زمانی را برای مطالعه، پیاده‌روی یا هر فعالیتی دیگری که از آن لذت می برید، اختصاص دهید.

 

خستگی بیش از حد

بدن ما به طور طبیعی چند ساعت پس از غروب خورشید برای به خواب رفتن تمایل دارد. همه ما از یک زمان ایده آل برخوردار هستیم و اگر برای چند شب به بدن خود توجه کنید متوجه آن می شوید.

اگر پس از آن زمان ایده آل همچنان بیدار باقی بمانید تجدید انرژی را تجربه خواهید کرد که برای انجام کارها خوب به نظر می رسد اما به واقع احساسی عجیب و غریب را در شما ایجاد کرده و آمادگی شما برای خوابیدن از بین می رود.

 

الکل

برخی افراد برای به خواب رفتن راحت‌تر مصرف نوشیدنی های الکلی را مد نظر قرار می دهند اما الکل در ریتم خواب انسان اختلال ایجاد می کند. در ابتدا شاید به خوابی عمیق فرو بروید اما مصرف نوشیدنی های الکلی اغلب به بیدار شدن های شبانه منجر می شود.

 

داروها

داروهای ضد افسردگی، به ویژه بنزودیازپین‌ها، از جمله داروهای بدنام و مخل خواب انسان هستند. حتی برخی داروهایی که برای بهبود خواب طراحی شده اند، مانند امبین، نیز می توانند اثر منفی بر شرایط خواب انسان داشته باشند. برای ایجاد تغییر در دوز و زمان مصرف داروها همواره با پزشک خود مشورت کنید.

بنابر گزارش بنیاد ملی خواب آمریکا، از دیگر داروهایی که می توانند در شرایط خواب انسان اختلال ایجاد کنند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- مسدودکننده‌های بتا

- کورتیکواستروئیدها

- قرص های سردرد حاوی کافئین

- هورمون های تیروئید

 

منبع:asriran.com

دلایل بی خوابی در میانه های شب چیست؟

1-برای باز کردن فایل هایی که دانلود میکنید از دو نرم افزار winrar و اگر باز نشد notepad استفاده کنید.

2-شما نظر دهید ما هم مشکلات شما را که در نظرات مطرح کرده اید برطرف میکنیم. لطفا اگر مشکلی دارید یا نظری درمورد مطلب دارید در نظرات مطرح کنید تا موجب اشتیاق نویسندگان شود.

3-لطفا کپی رایت قالب و ابزار را رعایت کنید تا انگیزه فعالیت ما بیشتر شود.

4-برای دریافت فیلم آموزشی غیر فعال کردن دانلود منیجر کلیک کنید



نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
اطلاعات
x

سلام به وب من خوش آمدید دوستان و همراهان عزیز از اینکه مهمان این وب هستید بسیار سپاسگزارم منتظر نظرات سازنده ی شما دوستان هستم
پنل کاربری
x
عضو شويد
یا وارد حساب کاربری خود شوید :
نام کاربری :
رمز عبور :
رمز خود را فراموش کردید؟
اوقات شرعی
x
اوقات شرعی
محاسبه قبوض
x

نوبت دهی اینترنتی
x

شبکه های اجتماعی
x


خدمات اینترنتی
x




آمار
x
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 1548
کل نظرات کل نظرات : 116
آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 172
بازدید دیروز بازدید دیروز : 6,537
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 27
بازدید هفته بازدید هفته : 172
بازدید ماه بازدید ماه : 20,519
بازدید سال بازدید سال : 341,210
بازدید کلی بازدید کلی : 1,311,815

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 54.226.36.60
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
اطلاعات شما کاربران آنلاین
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 4
تعداد اعضا تعداد اعضا : 669
آرشیو مطالب
x


x بستن پنجره
تبلیغات

پشتیبانی

ابزار هدایت به بالای صفحه