close
تبلیغات در اینترنت
نشانه‌هایی که به شما می‌گوید کمبود پروتئین دارید

درباره سایت


    سلام به وب من خوش آمدید دوستان و همراهان عزیز از اینکه مهمان این وب هستید بسیار سپاسگزارم منتظر نظرات سازنده ی شما دوستان هستم

آمار سایت

    آمار مطالب
    کل مطالب : 1567
    کل نظرات : 116
    آمار کاربران
    افراد آنلاین : 6
    تعداد اعضا : 674
    کاربران آنلاین

    آمار بازدید
    بازدید امروز : 502
    باردید دیروز : 1,229
    گوگل امروز : 3
    گوگل دیروز : 14
    بازدید هفته : 1,731
    بازدید ماه : 52,278
    بازدید سال : 184,044
    بازدید کلی : 1,577,173

اطلاعات کاربری


    عضو شويد

    نام کاربری :
    رمز عبور :

    فراموشی رمز عبور؟

    عضویت سریع

آرشیو

کاربران

اوقات شرعی

محاسبه قبوض

نوبت دهی اینترنتی

شبکه های اجتماعی



خدمات اینترنتی




پشتیبانی

منو های سایت

آخرین ارسال های انجمن

نشانه‌هایی که به شما می‌گوید کمبود پروتئین دارید


 

سوء تغذیه، رژیم خوراکی ناسالم و رژیم‌های خوراکی سخت و سنگین بدون پروتئین سبب عارضه‌های مختلف بر سلامت بدن می‌شود.

کارشناسان برای حفظ سلامت بدن توصیه می‌کنند افراد رژیم خوراکی استاندارد و سرشاز از پروتئین حیوانی کم چرب، پروتئین گیاهی، حبوبات، غلات و انواع میوه و سبزیجات را داشته باشند.

 

متخصصان تغذیه میزان مصرف پروتئین روزانه را به ازای هرکیلو وزن بدن، هشت دهم گرم  می‌دانند، اما بسیاری از افراد مقداری کمتر یا بیشتر از این میزان مصرف می‌کنند.

بسیاری از افراد به ویژه بانوان که رژیم‌های غذایی سخت و سنگین دارند از مصرف کربوهیدرات و پروتئین خودداری می‌کنند، غافل از این‌که کمبود دریافت این مواد زمینه ساز بروز انواع عارضه‌های سلامت می‌شود.

 

 کمبود پروتئین در استخوان ها, نشانه های کمبود پروتئین

کمبود دریافت پروتئین دربدن سبب عارضه‌هایی مختلف از جمله ریزش مو می‌شود

 

موارد زیر از جمله نشانه‌های کمبود دریافت پروتئین است:

به خوردن خوراک‌های شیرین یا شور تمایل دارید

میزان کافی پروتئین دربدن سبب سوزانده شدن قند ناشی از مواد خوراکی و تنظیم آن می‌شود، از این رو رژیم خوراکی کم پروتئین سبب آزاد سازی بیشتر قند خون درون رگ‌ها و درنتیجه تمایل فرد به مصرف بیشتر خوراکی‌های شیرین یا شور می‌شود.

 

عضله‌های بدن ضعیف و آسیب پذیر می‌شوند

زمانی که به میزان کافی پروتئین دربدن وجود نداشته باشد بدن ذخیره کافی برای فعالیت‌های فیزیکی ندارد، عضله‌ها ضعیف شده و فرد توانایی کافی برای انجام فعالیت به ویژه ورزش ندارد.

کمبود دریافت پروتئین سبب می‌شود تا آسیب‌های ناشی از جراحی به زودی ترمیم نشده و فرد دچار درد‌های مفصلی و عضلانی شود.

 

ریزش موی سر پاسخ بدن به کمبود دریافت پروتئین

مصرف کم پروتئین می‌تواند سبب ریزش موی سر، شکنندگی ناخن ها، زرد شدن پوست صورت و احساس ضعف و ناتوانی شود. تک خوردن لب‌ها و پوسته پوسته شدن ناخن‌ها همگی از اثر‌های کمبود مواد پروتئینی دربدن است.

 

ضعف سیستم ایمنی بدن

سوء تغذیه و کمبود مصرف مواد مغذی به ویژه پروتئین‌ها سبب ضعف سیستم ایمنی بدن و ابتلای فرد به انواع بیماری‌ها می‌شود.

دراین حالت بدن ذخیره پروتئینی کافی برای مبارزه با عامل‌های بیماری زا نداشته و در زمان ابتلا به بیماری به سختی به درمان‌ها پاسخ می‌دهد.

 

ضعف خلق و خو و احساس عصبانیت

انتقال دهنده‌های عصبی مانند سروتونین و دوپامین همگی از پروتئین تشکیل شده‌اند و کمبود پروتئین سبب افت خلق و خو، ضعف اعصاب، کاهش میزان هوشیاری، عصبانیت و پرخاشگری در افراد می‌شود.

 

 کمبود پروتئین در استخوان ها, نشانه های کمبود پروتئین

کمبود دریافت پروتئین سبب می‌شود تا آسیب‌های ناشی از جراحی به زودی ترمیم نشود

 

کم خوابی

کمبود پروتئین سبب کم خوابی، بی خوابی و دیدن کابوس می‌شود. تریپتوفان اسید آمینه‌ای ضروری برای سلامت بدن است که سبب احساس خواب آلودگی می‌شود. این اسید آمینه درخوراکی‌هایی، چون دانه‌های آجیل، گوشت بوقلمون، ماهی، برخی انواع پنیر، لوبیا، عدس و تخم مرغ موجود است. کمبود دریافت پروتئین می‌تواند سبب بدخوابی، بی خوابی و برهم خوردن تعادل هورمون‌های بدن شود.

 

درچه بازه های زمانی از روز پروتئین مصرف کنیم

بیشتر افراد بیشترین میزان پروتئین دریافتی خود را درطول وعده شام به دست می‌آورند، که دراین حالت به دلیل نزدیک بودن به زمان خواب، بیشتر پروتئین به صورت قند جذب بدن می‌شود، کارشناسان توصیه می‌کنند افراد در طول روز و در وعده‌های صبحانه و نهار نیز به میزان کافی پروتئین دریافت کنند تا بدن آن‌ها بیشتربه عضله سازی بپردازد و از ایجاد قند و چربی جلوگیری شود.

 

خوردن مواد پروتئینی یک ساعت قبل یا پس از انجام تمرین‌های ورزشی می‌تواند سبب عضله سازی، ترمیم بافت‌های عضلانی آسیب دیده دراثر ورزش و افزایش استقامت بدنی برای انجام تمرین‌های ورزشی و قهرمانی شود.

 

منبع:yjc.ir

درباره : آیا میدانید(سرگرمی) , سلامت ,
امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 1


نمایش این کد فقط در ادامه مطلب
برچسب ها : ریزش موی سر , ضعف سیستم ایمنی بدن , ضعف خلق و خو و احساس عصبانیت , ۶ علامتی که نشان از کمبود پروتئین در بدن شما می ‌دهد , عوارض مصرف بیش از حد پروتئین چیست؟ , آیا میدانید , نشانه‌های کمبود پروتئین در بدن , از کجا بفهمیم کمبود پروتئین داریم؟ ,
بازدید : 45
تاریخ : یکشنبه 13 آبان 1397 زمان : 18:6 | نویسنده : admin | نظرات ()

ارسال نظر برای این مطلب


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

موضوعات

نظرسنجی

    دانشجو یا فارغ التحصیل چه رشته ای هستید؟




    نظرشما درباره وبسایت ؟




لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

    تبادل لینک هوشمند : برای تبادل لینک ابتدا مارا با عنوان یاداشت های مهندس جوان وآدرس http://farshadfotouhi.ir/ لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

    عنوان :
    آدرس :
    کد : کد امنیتیبارگزاری مجدد

جستجو


کدهای اختصاصی


    x بستن پنجره
    تبلیغات

لینک های ورزشی