close
تبلیغات در اینترنت
درمان گرفتگی عضلات بعد از ورزش

ADS [A1]
درباره سایت

سلام به وب من خوش آمدید دوستان و همراهان عزیز از اینکه مهمان این وب هستید بسیار سپاسگزارم منتظر نظرات سازنده ی شما دوستان هستم
موضوعات سایت
مهندسی مواد
جزوه متالورژی [189]
کارشناسی ارشد [16]
فیلم [3]
هنرستان [6]
جوشکاری [21]
معرفی سایت [8]
معرفی دانشگاه [2]
مکانیک
دایکاست [12]
ساخت و تولید [22]
فناوری اطلاعات
پروژه و جزوه [10]
کارورزی [0]
اردبیل
تاریخچه اردبیل [1]
گردشگری [32]
غذاهای اردبیل [18]
صنایع دستی اردبیل [2]
اخبار اردبیل [170]
تصویر [35]
گالری تصاویر
طبیعت [20]
حیات وحش [6]
حور [6]
دریا [5]
اتومبیل [10]
خنده دار(بدون شرح) [5]
شعر
ترکی [22]
فارسی [46]
طنز [11]
حدیث و مناجات [21]
دانلود
فیلم و سریال [6]
ترانه [46]
نوحه [9]
جزوات (عمومی) [24]
گوناگون [5]
زنگ موبایل [2]
دانستنی
گیاهان دارویی [65]
آیا میدانید(سرگرمی) [109]
سلامت [108]
معما [11]
دنیای وب
کامپیوتر [191]
موبایل [109]
نرم افزار رایانه [31]
اندروید [99]
وبسایت [25]
فنی و حرفه ای
فرزکاری [1]
کاشی کاری [1]
آبگرمکن [4]
کامپیوتر [5]
ورزشی
تصاویر [44]
اخبار [238]
دانستنی [44]
سوالات استخدام
احکام [7]
اطلاعات عمومی [8]
بانک [4]
آهنگ پیشواز
همراه اول [12]
ایرانسل [15]
رایتل [3]
اطلاعیه
تحصیلی،دانشگاهی [59]
عمومی [15]
سخنان [1]
آرشيو مطالب
تبادل لينک هوشمند
تبادل لینک هوشمند : برای تبادل لینک ابتدا مارا با عنوان یاداشت های مهندس جوان وآدرس http://farshadfotouhi.ir/ لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

عنوان :
آدرس :
کد : کد امنیتیبارگزاری مجدد
جستجو

لینک های ورزشی

منو های سایت

آخرين ارسال هاي تالارگفتمان
دسته : سلامت , دانستنی ,

 

اگر برای مدت زمان طولانی ورزش نکرده اید و یا به تازگی یک فعالیت بدنی جدید شروع نموده اید، احتمالا بعد از تمرین، درد و گرفتگی عضلات را تجربه خواهید کرد. گرفتگی عضلات معمولا یک روز بعد از انجام حرکات ورزشی به وجود می آید و اغلب بین 24 تا 48 ساعت بعد از بین میرود. اما اگر درد و گرفتگی بعد از گذشت چند روز از بین نرفت و یا افزایش یافت، می تواند نشانه هایی از آسیب های جدی عضلانی باشد.

 

در این قسمت چند مورد از بهترین راهکارهای مفید برای درمان گرفتگی عضلات در این قسمت آورده شده است. توجه شود چنان چه درد عضلانی همراه با مشکل تنفس، تب بالا، ضعف عضلانی و سفتی گردن اتفاق افتاد، حتما به یک پزشک مراجعه نمایید.

 

درمان گرفتگی عضلات بعد از ورزش

 

1. یخ درمانی برای کاهش گرفتگی عضلات 

از آنجایی که اغلب گرفتگی های عضلات ناشی از یک التهاب خفیف  می باشد، در این حالت یک بسته یخ را درون یک حوله قرار داده و به مدت 15 دقیقه روی منطقه آسیب دیده بگذارید. از تماس مستقیم یخ با پوست جلوگیری کنید. زیرا می تواند باعث سوختگی پوست شود. توجه شود چنان چه تورمی وجود نداشت و عضله تنها به دلیل تحرک زیاد دچار گرفتگی و درد شده باشد، از یک کمپرس آب گرم به منظور افزایش جریان گردش خون استفاده کرده و آن را برای مدت 15 دقیقه روی عضله قرار دهید.

 

2. پیاده روی به همراه حرکات کششی ساده 

پس از انجام حرکات ورزشی، یک دفعه تمرین را قطع نکنید. پیاده روی به همراه حرکات کششی سبک و ملایم، در کاهش گرفتگی عضلات و درد بسیار موثر است. بنابراین به مدت 10 دقیقه پس از اتمام ورزش، این کار را ادامه دهید. همچنین توجه شود که قبل از شروع ورزش نیز، با استفاده از حرکات ساده مانند پیاده روی و نرمش، بدن را گرم کنید.

 

علت درد عضلات پس از ورزش

پیاده روی به همراه حرکات کششی سبک و ملایم، در کاهش گرفتگی عضلات و درد بسیار موثر است‎

 

3. استفاده از غلتک فومی برای گرفتگی عضلات 

غلتک فومی یکی از روش های موثر کاهش گرفتگی عضلات می باشد. این غلتک ها در تراکم های مختلفی وجود دارند. معمولا غلتک های فوم سیاه دارای تراکم بالا و برای ماساژ بافت های عمیق تر به کار می روند. درحالی که غلتک های فوم سفید دارای تراکم کم و برای گرفتگی های سبک تر استفاده می شوند. برای اینکار یک غلتک فومی متناسب با میزان دردی که در عضلات تجربه نموده اید، تهیه کرده و آن را زیر ناحیه آسیب دیده قرار داده و به آرامی برای مدت 30 تا 60 ثانیه روی آن حرکت کنید. با این حرکت، عضله درد آزاد می شود. این روش را چندین بار در روز تکرار کنید.

 

4. ماساژ درمانی برای کاهش گرفتگی عضلات 

ماساژ درمانی یا ماساژ ورزشی، روشی مناسب برای کاهش درد های عضلانی به شمار می رود و به ریلکس شدن و کاهش تنش عضلات کمک می‌کند. اینکار، جریان خون و سرعت ترمیم عضله را افزایش می دهد. هنگامی که گرفتگی عضله دارید، ماساژ کمی دردناک است، اما یک درمان بسیار مؤثر می باشد. می توانید با استفاده از روغن و کرم های موضعی مانند کرم منیزیم، تاثیر این روش را افزایش دهید.

 

5. دوش آب گرم با نمک اپسوم 

حمام آب گرم گرفتگی عضلات را از بین برده و گردش خون را افزایش می دهد. برای تاثیر بیشتر آن می توان از نمک اپسوم استفاده نمود. نمک اپسوم از سولفات منیزیم و  مواد معدنی که برای آرامش عضلات مناسب است، تشکیل شده است. برای اینکار دو فنجان نمک اپسوم را در آب وان حمام ریخته و نیم ساعت قسمت آسیب دیده را در آب بگذارید. حتی می توان مقدار کمی از روغن های رزماری، اسطوخدوس و نعنا را نیز به آب اضافه نمود. توجه شود که این روش درمان برای افرادی که دچار مشکلات قلبی، فشار خون بالا یا دیابت هستند توصیه نمی شود.

 

6. استفاده از روغن معدنی منیزیم 

یکی از داروهایی موثری که بعد از تمرینات ورزشی توصیه می شود، استفاده از روغن معدنی منیزیم است. با انجام حرکات ورزشی، سطح هورمون استرس و کورتیزول افزایش یافته و  این روغن، به خوبی توانایی کاهش و کنترل آن را دارد. همچنین دارای اثرگذاری و توانایی جذب بالایی می باشد. برای اینکار، مقدار مناسبی از این روغن را روی ناحیه آسیب دیده بزنید و اجازه دهید به مدت 20 تا 30 دقیقه روی پوست بماند. سپس آن را بشویید.

 

منبع: دونفره


نویسنده : admin
پنجشنبه 11 بهمن 1397
ارسال نظر براي اين مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
آمار کاربران
نام کاربری :
رمز عبور :

رمز عبور را فراموش کردم ؟
kahkeshandl آمار مطالب
kahkeshandl کل مطالب : 1566
kahkeshandl کل نظرات : 116

kahkeshandl آمار بازدید
kahkeshandl بازديد امروز : 926 نفر
kahkeshandl بارديد ديروز : 1,307 نفر
kahkeshandl ورودی گوگل امروز : 2 نفر
kahkeshandl ورودی گوگل ديروز : 10 نفر
kahkeshandl بازديد هفته : 6,294 نفر
kahkeshandl بازديد ماه : 43,847 نفر
kahkeshandl بازديد سال : 124,054 نفر
kahkeshandl بازديد کلي : 1,517,183 نفر

kahkeshandl وضیعت آنلاین
kahkeshandl افراد آنلاین : 7 نفر
نظرسنجی
دانشجو یا فارغ التحصیل چه رشته ای هستید؟




نظرشما درباره وبسایت ؟




اوقات شرعی
اوقات شرعی
محاسبه قبوض

نوبت دهی اینترنتی

شبکه های اجتماعی


خدمات اینترنتی




امكانات سایت


x بستن پنجره
تبلیغات